Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)

 
474.45 KB
2008-11-19 15:46:32
 
 

application/pdf
Nyilvános Nyilvános
236
1070
Kanizsa 1999. november 18. 046. szám 06. oldal
Útátadás Sormásnál

Cím: Kanizsa
Alcím: Dél-Zalai Hetilap
Megjelenés: Hetenként: 1989-től
ISSN: 0865-3879

A cikk szövege:

Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter november 11-én ünnepélyes keretek között átadta a 7. számú főút zalai szakaszán 1.7 milliárd forintért felújított útvonalat. Az átadás előtt a miniszter sajtótájékoztatót adott. Szalai Annamária és Nógrádi László országgyűlési képviselők, valamint Juhász Tibor, a Zala Megyei Állami Közútkezelő KHT ügyvezetője társaságában.
A 7. sz. főút az V. krétai folyosó kiemelkedő jelentőségű része. A főút forgalma a délszláv háború kirobbanása, majd befejezése után is folyamatosan növekedett. A burkolat a 90-es évek közepére oly mértékben tönkrement, hogy az már a forgalom-
biztonságot is veszélyeztette. A burkolatállapot, illetve annak javítás-technológiai vizsgálatakor felvetődölt, hogy a burkolatjavítási munkával egy ütemben szükséges lenne az útvonal rehabilitációját is elvégezni.
A rekonstrukció előtti vonalvezetés hiányosságait mutatta, hogy a balesetek többsége a nem megfelelő megállási látótávolság, szabálytalan előzés és pályaelhagyás miatt következett be. A téli üzemeltetés során rendkívüli nehézséget jelentett, hogy a nem megfelelő felszereléssel közlekedő
kamionok megcsúsztak, a keskeny pályát sok esetben teljesen lezárták, több alkalommal megbénítva ezzel az országos jelentőségű főút forgalmát.
A Nagykanizsa és Letenye közti szakasz rekonstrukciós munkáinak tervezése 1993-ban kezdődött. Az útburkolatot 6 méterről 7,5 méterre szélesítették ki, a szükséges helyeken kapaszkodósávokat, az építési szakaszok által érintett csomópontokban kanyarodósávokat építettek a forgalombiztonság javítására.
A Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium az elmúlt években kiemelten foglalkozott a gyorsforgal-
mi hálózat távlali fejlesztési elképzeléseivel. A vizsgálat arra a következtetésrejutott, hogy az V. krétai folyosó nyomvonalán gyorsforgalmi út kiépítésére van szükség. A kormányközi, valamint a nemzetközi egyeztetések alapján döntés született arról, hogy az M7-M70 irányt az autópályaépítés 10 éves programján belül az első években meg kell valósítani.
- A főút forgalma alig egy évtizede még elsősorban a Balaton mellett, valamint Budapest és a Balaton közt volt különösen nagy. A 90-es évek elejétől azonban, Zala megye nyugati határvidékén a forgalom jelentős átrendeződése a nehézjármű-forgalom ugrásszerű emelkedése figyelhető meg - mondta Katona Kálmán avatóbeszédében. - A rédicsi határátkelőhely bonyolítja le az országban a második legnagyobb teherforgalmat. A napi közel 800 kamion kétharmada a Rédics-Lenti-Letenye-Budapest útvonalat terheli, mely a halárvidék szűk keresztmetszetű, nem kellően teherbíró főútjain gyors leromlási folyamatot indított el. A forgalombiztonság csökkeni, szinte mindennapossá váltak a balesetek. Az útüzemeltetés csak rendkívüli erőfeszítések árán tudta biztosítani a forgalom folyamatos fenntartását. Ezért a felújításra nagy szükség volt.
A 7. számú utal most avatták fel. Ez évben kivitelezett ütemével egyben a főút teljes zalai szakaszán befejeződön az útrehabilitáció, amely az elmúlt évek során összesen mintegy 20 kilométeren jelentett beavatkozást, és több mint 1,7 milliárd forintba kerüli.
A Sormás és Letenye között felújított 6.1 kilométer hosszú útszakaszt a kivitelezőtől a Zala Megyei Állami Közútkezelő KHT ügyvezető igazgatója, Juhász Tibor vette át, mint építtető és kezelő. Ezután Katona Kálmán, Szalai Annamária és Nógrádi László országgyűlési képviselőkkel átvágta a szalagot, amellyel az autósok birtokukba vehették a felújított, biztonságosabbá tett útszakaszt.
L. Zs.
6
1999. november 18.